Przeszukując tematy o korozji dot. Octavii trafiłem na coś interesującego. Zamieszczam jako ciekawostkę, sami zobaczcie:
"Witam
w chwili obecnej jestem w trakcie przesiadki z Octavii I na II (mam obie przed
domem) I 2005r, II 2006r. Ze zdziwieneim zauwazyłem że stan podwozia, nadkoli,
płyty podłogowej w II jest zdecydowanie gorszy niż w I z przebiegiem jakieś
120kkm wyższym. Na zdjęciach mam zdjęte wygłuszenie i plastiki nadkoli przed
wizytą u lakiernika.
Czy to jest normalne w tym modelu i roczniku? niby blacha ocynk a wygląda to już
dość nieciekawie miejscami... nawet w klapie bagażnika na szwie jest rdza...
dziwne, bo ja w tym roku robiłem latem inspekcje u siebie i wszystko wyglądało dobrze. auto z tego samego roku przebieg u mnie spory bo ponad 220 kkm , tylko ze ja po każdej zimie myje całe podwozie
Jeżeli chodzi o podwozie , wystarczy trzymanie auta w garażu w którym jest wilgotny, słabo izolowany kanał i rdza na podwoziu gwarantowana. Mojemu ojcu tak zżarło Punciaka. Stał pod chmurką i było lepiej niż 3 lata w garażu z kałużami wody w kanale. Trzeba było robić spód.
Był: Nissan Almera, 2001 rok
VW Passat, 1999 rok
BMW 318 iT, 2000 rok
Jest: Skoda Octavia, 2009 rok
slawoj78 o którym punto piszesz? pierwsze punta gniły same, taka blacha, garaż który nie ma przewietrzania utrzymuje wilgoć, niezal te fotki wyglądają jakby auto było po powodzi i stało trochę czasu w wodzie.
Niemniej jednak zgadzam się w zupełności, że blacha w O2 jest dużo b. podatna na korozję. Prosty przykład: odpryski od kamieni na masce. W O1 oczywiście były i tyle, a w O2 dosyć szybko pojawia się w ich miejscu rdza.
Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
To co widać na progach to efekt uszczelek, zaniedbał kiedy zaczęło przecierać lakier i tak się zrobiło. W środku tylnej klapy też miałem taki nalot jak na foto. Reszta dla mnie dziwna, może klimat angielski (widać tablicę na którymś foto) jej nie służy :diabelski_usmiech
OII słabo odporna jest na rdzę
ogólnie to proponuje zakonserwować samemu profile wewnętrzne etc
zwłaszcza drzwi i klapa bagażnika
nie dawno się bawiłem, zobaczymy na ile pomoże :diabelski_usmiech
Jak tak patrze na te zdjecia, to widac ze gosc zdjal wszystkie nadkola. Pytanie czy zdjal zeby auto zakonserwowac, czy on tak jezdzi juz od dluzszego czasu.
Wneki drzwi to bolaczka tego modelu i tak wyglada 70% O2
nie macie racji Panowie. skody rdzewieja . przy czym jest to dość nieregularne , , pooglądajcie sobie tylne nadkola w okolicy naklejki zabezpieczającej..
wczoraj akurat byłem w lakierni skody i przyjechał supeb 55tys km z rdzą na tylnym nadkolu/błotniku . ciemno już było te nie mogliśmy zobaczyć gdzie dokładnie.
serwisant z lakierni powiedział że tylko fabia2 nie rdzewieje jak narazie.
adaś, golf to nie mam pojęcia . na razie jakoś się trzyma choć ma już prawie 16tyś najechane.. :wink:
własnie wczoraj dostał nowy zderzak bo ktoś go musnął na parkingu delikatnie..
Uważam że ta Octavia to jednak jakiś wyjątkowy egzemplarz, szczególnie bulwersujące są te zdjęcia rdzewiejących powierzchni zewnętrznych. Ja u siebie przez nieuwagę doprowadziłem do zdarcia lakieru aż do gołej blachy na dolnej krawędzi drzwi kierowcy - uderzyłem drzwiami o krawężnik. "Ranę" zasmarowałem "bitexem" (3 lata temu) i od tamtej pory nie mam żadnych problemów z korozją tego miejsca a jest ono dość mocno wystawione na ekspozycję różnymi świństwami typu zimowa woda z solą...
Pozdrawiam,
Jaroslav92525
----------------------- VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz